söndag 2 januari 2022

Årets bästa konserter 2021

 Jag har hört så många underbara konserter hemma i datorn tack vare Konserthusets generösa Play-service. Dock har jag svårt att säga att någon av dem hört till de bästa - kanske skulle det varit annorlunda om jag varit på plats. Men en av dem var ändå riktigt minnesvärd, och via länken i posten kan alla lyssna på den igen! Det är Monteverdis Mariavesper, skönt klingande genom århundradena.

Mer sång: på plats på operan fick jag höra och se den uppfinningsrika och litet galna operan Candide av Leonard Bernstein efter Voltaires kända verk. Men årets största musikupplevelse var för mig en opera jag strömmade, och ändå hoppas att få höra igen på plats i salongen, nämligen Philip Glass nyskrivna Circus Days And Nights. ... Have you known such a thing?

Inga kommentarer: