onsdag 23 december 2015

Julfrid


Året 2015 har varit omtumlande på en del sätt, men till största delen förlöpt väl för min del. Jag är mycket tacksam över att leva i en fridsam del av världen och ha möjlighet till att läsa, lyssna och se på vad jag vill. Många tidigare jular har varit smärtsamt ensamma för mig, och inte ens den vackraste kulturen räckte till för att trösta då. Sedan några år tillbaka har jag äntligen ett hem att känna mig välkommen i under familjehögtiderna, och det ger mig större glädje än alla paket jag kunde önska mig. Låt oss alla, så långt vi kan, möta varandra med vänlighet och omtänksamhet, inte bara i jultider utan annars också: gåvor till organisationer som gör världen bättre, vänliga ord till den ständigt sura kollegan, en hjälpsam hand till uteliggaren i parken, en inbjudan till en vän som verkar ensam. Allt sådant är lättare när man själv känner sig stark, men den allra minsta ansträngning man mäktar med ekar och gör gott i en själv även när man är svag.

Jag önskar alla en God Jul med just det lugn, familjesus eller utlandssol som man längtar efter mest.

2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Varma viktiga ord! God fortsättning och många kulturkramar!

Jenny B sa...

Tack så mycket, och tack detsamma!