lördag 11 september 2010

Some great award

Tack så mycket till Snowflake som gett mig en fin utmärkelse, Beautiful Blogger Award! Jag skriver om sådant jag tycker är bra (och även mindre bra) av böcker, teater, musik, konst och annat, och hoppas att jag kan locka fler till att hitta fram till det jag rekommenderar. När någon berättar att de har gått på teater, museum eller konserter för att jag inspirerat dem så blir jag jätteglad!

I utmärkelsen ingår att man skall skriva ned sju intressanta saker om sig själv, så här kommer de:
1. Jag började skolan (och dagis) ett år tidigare, för jag hade inga vänner men kunde läsa.
2. Jag jobbade på Marabou i två år, vid löpande bandet och i produktutvecklingslabbet! Jag uppfann en massa nya praliner, men ingen annan tyckte att de var goda.
3. Jag har varit dirigent och sjungit i en studentorkester. Paljettklänning och storbandsmusik!
4. Jag har jobbat med ett system för övervakning av trafikljus.
5. Jag var IT-konsult under IT-boomen. Skäms när jag minns att jag tänkte "Åh nej, inte månadsmöte på Grand Hotel nu igen."
6. Jag har varit testledare för kortspel på ett spelutvecklingsbolag. Alltså haft ansvar för att Black Jack och Texas Hold'em fungerar som de skall.
7. Jag gick med en bruten arm i en vecka för jag hoppades att den skulle laga sig själv.

Jag ber om att få skicka vidare utmärkelsen till några andra bloggar som jag läser och tycker om:
Bokomaten - Böcker och mat, näringen vi behöver för att må bra.
Hermia - Speciellt har jag blivit inspirerad till att läsa mer utomeuropeisk litteratur här.
Holly Hock - Ambitiösa läsprojekt, inklusive den intressanta Man Booker Prize-listan.
Vän med kroppen - Tänkvärda reflektioner om att finna sig själv.
Glamourbibliotekaren - En av mina bästa vänner, som ser det vackra i vardagen och har mycket god musiksmak som hon delar med sig av.

11 kommentarer:

Bokomaten sa...

Du förtjänar alla awards du kan få. Du var en av de första bloggar jag började läsa faktiskt.:)

Bokomaten sa...

Förresten, väldigt snygg höst-look!

Jenny B sa...

Tack så mycket, Bokomaten, det var jätteroligt att höra!

Din vän sa...

Gratulerar.

Jenny B sa...

Tack så mycket, Din Vän!

Hermia Says sa...

Kulturdelen är en av de bloggar jag uppskattar mest så det känns bra just den får uppmärksamhet och förstås att själv bli uppskattad just här.. Tack för det!

Hermia Says sa...

Kul också att du yrkesmässigt rör dig i en helt annan bransch än den du skriver om :-)

snowflake sa...

Nya praliner, vad kul!

Jenny B sa...

Tack så mycket, Hermia!

Jenny B sa...

Snowflake, det var underbart! Jag hade ett skåp fullt med olika smaker, och en mässingskittel där jag rörde ihop sockerblandningar över öppen eld. Ett drömjobb för en godisälskande 19-åring!

snowflake sa...

Mässingkittel... öppen eld... det låter magiskt.