måndag 31 maj 2010

Kulturella höjdpunkter maj 2010


Se där, jag har hunnit med en del böcker, konserter, gallerier och teater trots att solen har lockat!

Bästa bok
Wonderboy av Henrik H. Langeland

Bästa film
Mary & Max

Bästa teater
Spekulation på Dramaten
Kungen dör på Teater Replica

Bästa konsert
Brodskykvartetten

Bästa utställning
Rita Lundqvist på Liljevalchs
Tomás Saraceno på Bonniers Konsthall

Även om teatrarna och konserthusen stänger ned över sommaren, kan jag inte klara mig utan underhållning så länge. Jag har letat upp konserter och pjäser som kommer att sättas upp även under de varma månaderna, så jag skall nog klara mig!

Jag önskar alla en fin sommar!

2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Det har som vanligt varit spännande att följa din månad! När jag tittar tillbaka på min egen känns den märkligt lång - vad mycket jag hunnit läsa!

Bästa bok:
Easter Parade av Richard Yates
Stillheten av Attila Bartis och
Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld

Bästa film:
An Education delar bästaplatsen med Still Walking

Bästa utställning:
Så mycket konst blev det inte i maj men att äntligen besöka Ecke Hedbergs konstnärshem i Tallbo var en upplevelse.
Naturens skiftande färger har annars bjudit på de största upplevelserna och virrvarret av växter och ogräs i den egna rabatten.

Jag önskar dig en vacker sommar med skön kultur!

Jenny B sa...

Tack så mycket, tack detsamma, Hermia! Dina bästa böcker hamnar på min Att läsa-lista, och Still Walking vill jag gärna se.

Ha en fin sommar du med!